„Nekalé” praktiky mobilního operátora T-Mobile

Pokud máte pocit, anebo si jste jisti, že používáte předražené telekomunikační služby, načež byste je rádi optimalizovali, naši zkušení spolupracující ICT specialisté Vám rádi pomohou.

Moderátoři: Martin Mojmír, Vilem96, David Li

Pravidla fóra
Než cokoli napíšete, prosíme, prostudujte si zdejší stručnou (N)etiketu (přímý odkaz ZDE), na jejíž neznalost nebude brán při případném řešení problému zřetel. Děkujeme. Tým interForum.cz
Odpovědět
Uživatelský avatar
Martin Mojmír
Administrátor
Administrátor

„Nekalé” praktiky mobilního operátora T-Mobile

Příspěvek od Martin Mojmír »

Ze stejného důvodu jako ZDE, viz:
Martin Mojmír píše:Téma sem bylo zkopírováno z původního umístění na fóru serveru Mobilmania.cz, kde jej místní nestabilní správa v čele s některými patrně dětskými členy shledala za zbytečné a kde se místo konstruktivní diskuze upřednostňuje, a místními administrátory záměrně vyvolává, off-topic a respektuje flame-war. Na našem fóru se však striktně řídíme (N)etiketou, díky které jsme schopni oproti jiným fórum udržet diskuzi na vysoké úrovni.
... zakládám toto téma v našem fóru, kde se budeme věnovat tématu a nikoli diskuzím s nestabilní správou fóra Mobilmania.cz a jeho publikem.

Uživatelský avatar
Martin Mojmír
Administrátor
Administrátor

Re: „Nekalé” praktiky mobilního operátora T-Mobile

Příspěvek od Martin Mojmír »

Obrázek

Druhá strana bez informační hodnoty, pokud ji nevymazali, je k dispozici ZDE.

Uživatelský avatar
Martin Mojmír
Administrátor
Administrátor

Re: „Nekalé” praktiky mobilního operátora T-Mobile

Příspěvek od Martin Mojmír »

Jak můžete vidět ze screenshotů, ve způsobu komunikace a administrace se značně lišíme. Totiž zatímco správa fóra Mobilmania.cz upřednostňuje kvantitu uživatelů (chápeme proč, totiž pokud jste závislí na finančním toku, nemůžete jinak), my se zaměřujeme na kvalitu obsahu a proto zde se budeme věnovat skutečně zejména předmětu tématu, kterým je „Nekalé” praktiky mobilního operátora T-Mobile. O možných intervencích nebo (domnělých) zájmech a pohnutkách správy fóra Mobilmania.cz spekulovat nebudeme... Nechť si na to názor z výše uvedeného udělá každý sám.

Pokud tedy máte něco k tématu, resp. zájem zapojit se do konstruktivní diskuze „Nekalé” praktiky mobilního operátora T-Mobile, jsme tu pro Vás.

Uživatelský avatar
Martin Mojmír
Administrátor
Administrátor

Re: „Nekalé” praktiky mobilního operátora T-Mobile

Příspěvek od Martin Mojmír »

Rozjel jsem ve větším test na dodržování zákona o ochraně osobních údajů a směrnice o obecném nařízení GDPR společností T-Mobile, o jejímž průběhu budu prostřednictvím tohoto vlákna průběžně informovat. Jsem nyní v následujícím stavu.


Koncem minulého týdne proběhla objednávka pěti nových telefonních čísel na plnohodnotné paušální tarify. Tato mi byla dnes doručována kurýrem T-Mobile. Kurýr dnes ráno před osmou po mně výměnou za SIM karty požaduje občanský průkaz. Tento mu odmítám vydat se slovy, že pokud bych jej vydal třetí osobě do ruky, mohl bych se tím dopustit přestupku dle zákona o občanských průkazech. Kurýr vzápětí sděluje, že mi jinak ale zásilku nemůže vydat. Ukazuji mu tedy formulář stažený ze stránek T-Mobile týkající se provedení opisu občanského průkazu s tím, že bych rád totéž tedy od něho. Kurýr toto znovu odmítá s tím, že je nutné udělat kopii občanského průkazu, že se žádné opisy neprovádějí. Toto já odmítám opět s odkazem na zákon o OP a také na evropskou směrnici o ochraně osobních údajů GDPR. S kurýrem se nakonec loučíme se slovy, že mi balík bez oskenování OP nedá, že to jinak nejde a že zkrátka službu patrně jinak dostat od T-Mobile nemohu. Na shledanou tedy a hezký den. (Celou komunikaci s kurýrem mám nahránu a bude poskytnuta ÚOOÚ.)

Po příchodu k PC volám operátora T-Mobile s dotazem, zda je toto v pořádku a zda skutečně T-Mobile službu poskytne pouze s nutností okopírovat, reps. oskenovat tento osobní doklad. Zprvu to vypadá, že bude operátor T-Mobile reagovat obdobně, nakonec však uzná, že mám pravdu, ale že získat službu na základě opisu je možné pouze na prodejně. V tom případě projevuji o toto zájem s tím, že zajdu na prodejnu, když v tu chvíli mi ale operátor vzápětí sděluje, že už nedostanu ta čísla, která jsem si objednal. Že prý pokud je nevyzvednu kurýrem, budou nenávratně zrušena. Táži se, zda je možné stejná čísla objednat po jejich vrácení, přičemž operátor toto neguje se slovy, že již obnovit nepůjdou. Jinými slovy jsem, pokud chci získat zvolená čísla, (jím) de-facto nucen tato převzít od kurýra při dle mého názoru nezákonném naskenování občanského průkazu. Fajn, tak se dopustím přestupku, čísla zítra převezmu a poženu to přes Úřad na ochranu osobních údajů se zvědavostí, zda mě za tento možný přestupek bude někdo pokutovat, anebo alespoň nějak kárat. Nakonec se na totéž táži ještě osobně na prodejně obecně, zda skutečně nelze čísla vyzvednout na prodejně, kde ale mi sdělují, že samozřejmě po návratu a stornování celé věci to jde, avšak důvodem, proč mi byl sdělen opak, byla vidina operátora udělat novou objednávku, tedy kšeft. No a takto dělá T-Mobile nekalou praktiku nejen vůči svému klientovi, ale činí ji samotní zaměstnanci si i mezi sebou.

Když to shrnu, zítra udělám ráno rošádu s kurýrem znovu, akorát mu, a to veřejně přiznávám, dám do ruky k oskenování občanský průkaz, aby tento kurýr měl veškeré údaje z něj k dispozici a bylo tak, dle mého názoru, významněji rozšířeno riziko jeho zneužití třetí osobou, což nakonec na sebe ÚOOÚ prozradím... Ostatně tyto osobní údaje dobrovolně všichni předáváme i v opisu, takže z tohoto hlediska je to vlastně jedno. Pro nás důležitá tu je ta možnost vyzývání kurýry firmy Expedis k dopuštění se přestupků, což se podle operátorky Expedis, které jsem taktéž se stížností volal, údajně děje denně cca 1.500x (tisíc pět set lidí se denně patrně dopustí přestupku a 1.500x denně je možná porušen spol. Expedis zákon o občanských průkazech). No celý zákon o ochraně osobních údajů včetně GDPR je jen šaškárnou pro debily, tedy 99 % světové lidské populace. O dalším postupu budu informovat.
Motto: „Jsem odpovědný za to, co řeknu a učiním; nemohu být ale už odpovědný za to, jak to kdo pochopí. Proto nejprve přemýšlejte, než zareagujete.”

Odpovědět

Zpět na „Mobilní a internetová (tele)komunikace“